perjantai 4. maaliskuuta 2016

#1 - Miksi et ole kirjoittanut?

Juuh, ajattelin - taas kerran - aloittaa uuden blogisarjan joka kantaa vanhan, "legendaarisen", blogisarjan tyyliä. Eli hästägi eteen, numero perään ja aiheesta poikkeava teksti perään. Lets do it.

Aattelin alottaa tämän(kin) sarjan niinki kliseisellä aiheella kun "Mikset oo kirjottanu?!?!",  kysymys jota jokainen vloggari ja bloggari varmasti kuulee - varsinkin suositumpana, jota itse en koe olevani. Toisaalta bloggauksesta tietämättömänä vois' kuvitella, että blogitekstin vääntää tuosta vaan ja että päivässä voi helposti julkasta monta tekstiä.. No, joku varmaan pystyy mut mä oon sitten kai erilaine tapaus.

Nimittäi mulle tuottaa toisinaa jo ongelmia keksiä/viittiä kirjoittaa edes tietyn väliajoin. Ja väkisinhä mä en kirjota, for real. Se ois sama kun koittasit väkisin olla paskassa parisuhteessa, silloin mikään ei toimi. Ollaan vaa olemisen ilosta eikä sitä iloakaan ole.

Mulla olis' tuolla luonnoksissa pari ihan ookoo vaiheessa olevaa tekstiä, joista vanhin on kirjotettu samana päivänä kun tää blogi julkastiin - oon sitä(ki) tekstiä muokannu miljoona yks kertaa mut tuntuu vaan, etten kehtaa julkasta sitä. Meinaan kun siinä mennään niin äärirajoille (vien tän äääääärirajoille woo-o...) että saattais tulla sanomista. Vaikka tän blogin tarkotuksena onkin sanoa asiat suoraan ja kaunistelematta, ihan kaikkea ei viitsi julkaista hyvän maun rajoissa.. Siitä päästäänkin isoimpaan aiheeseen, miksei kirjoituksia ole tullut..

Suurin syy itelle on kuitenkin se, etten oikeastaan tiedä mistä kirjoittaa & milloin? Toisaalta mä haluisin olla ns. 'elämäntapablogi' ja toisaalta mä haluaisin puhutella ja ottaa kantaa, olla siis kantaaottava blogi.. Kummassakin on hyvät & huonot puolensa. Elämäntapablogissa lukijoita voi vituttaa tietynlaine kirjoitustyyli & elämäntyyli ja kantaaottavassa blogissa on se paska puoli, jos kirjottaa väärin tai valehtelee.

Tässä huomataan tai ainaki huomaan eron bloggarien ja vloggarien välillä, on paljon helpompaa (ja no, siistimpää) puhua pälpättää kameralle pitkä tovi kun kirjottaa 700 riviä tekstiä. Juu, tais tulla aika sekava teksti mutta koittakaa saada selvää :)

Olis jees kuulla omia mielipiteitä "writer blockista" ja muutenki kirjottamisesta ja saapi ehdotella aiheita, mistä #2 kertoo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä ihmeessä kommentti - se piristää mieltä!